preloader-img

Sugestie, skargi, zgłoszenia

SUGESTIE, SKARGI I ZGŁOSZENIA

INFORMACJE OGÓLNE:
Sugestie, skargi i zgłoszenia mogą być wnoszone pisemnie, ustnie lub drogą elektroniczną na adres szpitala:

  • Dolnośląskie Centrum Chorób Serca im. Prof. Zbigniewa Religi MEDINET Sp. z o.o. 51-124 Wrocław, ul. Kamieńskiego 73
  • Adres E-mail: skargi.zgloszenia@medinet.pl

Szczegółowy sposób postępowania został opisany poniżej.

1. SUGESTIE:
W przypadku zadowolenia i chęci podzielenia się opinią na temat opieki zdrowotnej w naszym centrum lub uwag co do leczenia zapraszamy również do kontaktu.

Wypełnij ankietę

2. SKARGI:
W sytuacji, kiedy pacjent (lub jego opiekun / przedstawiciel ustawowy) ma zastrzeżenia do tego, w jaki sposób udzielono mu świadczenia w naszym szpitalu lub przychodni, ma prawo złożyć skargę. Skargi mogą być wnoszone osobiście, pisemnie lub drogą elektroniczną:

  • na adres Szpitala Medinet Wrocław: Dolnośląskie Centrum Chorób Serca im. Prof. Zbigniewa Religi MEDINET Sp. z o.o. 51-124 Wrocław, ul. Kamieńskiego 73a
  • E-Mail: skargi.zgloszenia@medinet.pl
  • Dyrektor Zarządzający Szpitala – mgr Anna Farmas:
    - dostępna osobiście w każdy piątek od 12:00 do 14:00
  • możliwość złożenia wniosku w Sekretariacie Szpitala codziennie od 8:00 do 14:00
  • Pełnomocnik ds. Praw Pacjentów – Pan prof. dr hab. n. med. Krzysztof Wronecki:
    - telefon 71 32 09 435 lub 71 32-09-450 (podając swoje dane do kontaktu),
    - E-Mail: skargi.zgloszenia@medinet.pl lub k.wronecki@medinet.pl
    - dostępny osobiście w poniedziałki i piątki w godzinach 9:00-11:00 (kontakt przez Sekretariat Szpitala)
  • Dział Skarg i Wniosków Dolnośląskiego Oddziału NFZ we Wrocławiu
    - ul. Dawida 2, pok. 9 i 10 (od poniedziałku do piątku w godz. od 8:30 do 15:30), tel. 71 79 79 134, fax. 71 79 79 112, E-Mail: skargi@nfz-wroclaw.pl
  • Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
    - tel. 22 532 82 50, fax. 22 532 82 30, Ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800 190 590 (pn.–pt. w godz. od 9:00 do 21:00), E-Mail: sekretariat@bpp.gov.pl.

3. ZDARZENIA NIEPOŻĄDANE:
Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym dotyczą około 10% hospitalizacji. Wielu takim zdarzeniom można zapobiegać. W naszym Szpitalu monitoruje się zdarzenia niepożądane, analizuje się ich przyczynę oraz wdrażanie działań doskonalące, dzięki którym ryzyko ich wystąpienia w przyszłości jest znacznie mniejsze.

Z definicji zdarzeniem niepożądanym jest zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia płodu; nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.

Przykłady zdarzeń niepożądanych:

  • zdarzenie niepożądane związane ze sprzętem medycznym,
  • zdarzenie niepożądane związane z farmakoterapią,
  • nieterminowo dostarczona opieka (np. opóźnienie w operacji),
  • upadek pacjenta (np. upadek w trakcie przemieszczania się, wypadnięcie z łóżka itp.),
  • niepoprawna dystrybucja posiłków (zleconej diety),
  • i inne.

Pacjent (lub jego opiekun / przedstawiciel ustawowy) mają prawo zgłosić (także anonimowo) wystąpienie zdarzenia niepożądanego w trakcie udzielania świadczeń w naszych placówkach.
Zdarzenia niepożądane mogą być zgłaszane osobiście, pisemnie lub drogą elektroniczną:

  •  na adres Szpitala Medinet Wrocław: Dolnośląskie Centrum Chorób Serca im. Prof. Zbigniewa Religi MEDINET Sp. z o.o. 51-124 Wrocław, ul. Kamieńskiego 73a
  • E-Mail: skargi.zgloszenia@medinet.pl

4. DZIAŁANIA NIEPOŻĄDANE LEKÓW:
Każdy lek może powodować działania niepożądane. Pacjent (lub jego opiekun/ przedstawiciel ustawowy) ma prawo zgłosić wszystkie działania, które podczas przyjmowania danego leku, wydają się niewłaściwe. Są to zarówno działania szkodliwe, jak i takie, które powodują uczucie dyskomfortu. Przykładami działań niepożądanych leków są: wysypka, ból brzucha, ból głowy, zaburzenia równowagi, mdłości, spadki ciśnienia krwi, biegunka, wymioty, zaburzenia widzenia, wstrząs anafilaktyczny itp.

Działania niepożądane leków prosimy Można zgłaszać na adres E-Mail:
skargi.zgloszenia@medinet.pl